TERÀPIA ONLINE
Centre Sanitari autoritzat pel Departament de Salut
de la Generalitat de Catalunya
, amb Codi de Registre: E25580993
T. 973 041 323 • 609 340 786

Blog

Tornar a la feina després de vacances: El síndrome post-vacacional

Passat el període de vacances, algunes persones presenten símptomes de la Síndrome Post-vacacional, també coneguda com a estrès o depressió post-vacacional. Aquest concepte fa referència a la pressió emocional i l’ansietat que provoca el fet de readaptar-nos a l’activitat laboral i a les tasques habituals que havíem deixat enrere en el moment de començar les nostres vacances. És important tenir en compte que no es tracta d’un trastorn o malaltia, simplement estem davant d’un procés adaptatiu que, a vegades, pot portar algunes dificultats, però no requereix d’un tractament psicoterapèutic.

D’altra banda, algunes persones tornen a la seva feina amb ganes i il·lusió, amb les piles carregades i amb necessitat de recuperar la seva rutina, ja que en el seu dia a dia se senten autorealitzats. És més freqüents observar símptomes de la Síndrome Post-vacacional en les persones que tenen treballs que no els agraden, que són sacrificats, que són difícils de combinar amb la vida familiar, que tenen lloc en ambients hostils o que tenen condicions injustes.

Per prevenir la presència de l’estrès o depressió post-vacacional, els professionals de IPPSIC recomanen:

  • Tornar amb antelació. Sí hem marxat de viatge o hem passat uns dies fora de casa, és millor tornar un parell de dies abans per començar a readaptar-nos al nostre entorn habitual.
  • Tornar als horaris habituals, sobretot pel que fa a l’hora d’anar a dormir i de despertar-se. Durant les vacances és normal que anem a dormir més tard i ens despertem també més tard del que és habitual durant la resta de l’any, per això convé intentar tornar als horaris amb uns dies d’antelació. Seria recomanable fer el mateix amb els horaris dels àpats.
  • Centrar-se en aquelles coses positives de la nostra feina, ens ajudarà a facilitar la reincorporació.
  • Planejar activitats pel temps lliure ajuda a fer més portables les tasques laborals de durant la setmana. Planificar l’oci i el cap de setmana ens permet gaudir dels petits plaers que hem tingut durant el període de vacances.
  • Davant de símptomes com l’ansietat o l’apatia, cal tenir present que són temporals i que desapareixeran poc a poc, a mesura que ens anem adaptant al dia a dia de la feina i les obligacions laborals.
  • Practicar exercici físic. És millor evitar el cercle de casa-feina-casa, si dediquem temps a practicar esport, serà més fàcil la tornada.
  • Recordar que cada dia es pot gaudir d’una estona de vacances (veure article:Posar la ment de vacances).

 

 

 

 

Torna a l'inici Aprendre a llegir comença abans de la lectura de paraules Com aconseguir els propòsits de cap d’any? Com millorar la nostra relació de parella? Els consells per reduir l’estrès Controlar la inseguretat L’error, una oportunitat per aprendre Quan assistir a teràpia de parella? Com hem d’explicar els atemptats terroristes als nens? El procés de dol Tornar a la feina després de vacances: El síndrome post-vacacional
Passeig de l'Estació, nº12 - Entresol A (entre el C/Sant Lluis i C/Dr.Fleming) • 25600 Balaguer (Lleida) • Tel. Fixe: 973 041 323 • Tel. Mòbil: 609 340 786
última actualització: agost 20, 2017